sunnuntai 3. helmikuuta 2013

Movie Monday #77 - Poikkeus sääntöön

Olen jälleen erittäin aikaisessa Movie Monday-haasteen kanssa. Noh, onhan vielä sentään sunnuntai. Tällä viikolla Movie Monday-haasteessa tiedustellaan oman suosikkiohjaajan floppia/floppeja.

Kuva
Minulle tulee tässä haasteessa heti mieleen ensimmäinen leffa, jonka näin Quentin Tarantinolta. Kyseessä on vuonna 2007 ilmestynyt Death Proof, joka on toinen osa Tarantinon ja Robert Rodriquezin Grindhouse-kaksikkoa (toinen osa on Rodriquezin Planet Terror). Elokuvassa stunttimies jahtaa kauniita tyttöjä "kuolemanvarmalla" autollaan. En muista tämän tarkemmin elokuvan juonta, mutta muistan etten pitänyt siitä laisinkaan. Mielestäni se oli tylsä ja täynnä puuduttavaa dialogia. 

Elokuvalla on yhä mielessäni Tarantinon floppi-maine, vaikka siitä on lähes kuusi vuotta kun olen nähnyt sen. Olen siis ollut tuolloin luultavasti 16-vuotias (en muista ajankohtaa tarkalleen). Jos katsoo 16-vuotiaana teininä ensimmäistä kertaa Tarantinoa, voi kohtaaminen olla melko karu. Ehken silloin vielä ymmärtänyt nasevan dialogian hienoutta tai tietynlaisen väkivallan viihdyttävyyttä.

Ehkäpä mieleni kyseisestä elokuvasta muuttuu uuden katselukerran jälkeen, mutta tällä hetkellä se on edelleen minun listallani floppi.

-Katja

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti