keskiviikko 3. helmikuuta 2016

Kokeilussa Puren brunssi

Olimme viime lauantaina ystäväni Saran kanssa testaamassa Puren (vaiko Pure Foodinin?) brunssin. Olen käynyt lounaalla Puressa useasti ja tykännyt kovasti, joten olin innoissani tästä brunssivierailusta. 

Harmikseni minun on myönnettävä, että brunssin anti oli pienoinen pettymys. Ja juurikin siksi, että Puren lounas on niin hyvä. Brunssin pitäisi minusta peitota lounas hinta-laatusuhteessa ja niin ei nyt käynyt. 

Brunssi maksoi 17€ ja se sisälsi suhteellisen runsaan salaatti- ja lisukepöydän, valinnaisen täytteen (otin falafelit) leipää, kahvia/teetä, itse puristettua appelsiinimehua sekä raakakakkupalan. Kuulostaa melko hyvältä, mutta useasti kun olen käynyt lounaalla, on salaattipöytä ollut huomattavasti runsaampi ja monipuolisempi. Toki kakkupala nostaa hintaa, mutta brunssiin kuuluvaa monipuolisuuden meininkiä olisin kaivannut lisää. 



Olen ehkä vähän vanhanaikainen aamiaisihminen, mutta kaipasin lautaselleni kananmunaa, kroisantin ja hedelmiä. Lisäksi olisin halunnut useamman lasin appelsiinimehua. Joka oli muuten niin älyttömän hyvää, että useamman lasin takia olisin voinut vaikka luopua kakkupalasta. Paitsi että olisin halunnut myös useamman kakkupalan. 

Tämä oli ensimmäinen kerta, kun maistoin raakakakkua. Hmm. Maut olivat aitoja ja herkullisia, tosin kakku oli melko kaakaomainen ja kahvinen minun makuuni. En niinkään pidä tummasta suklaasta enkä juo kahvia, joten tumma maku oli minulle hieman tuhti. Ah, vaaleaa pehmeää maitosuklaata, nam. 



Lopullinen arvio 3/5. Plussaa laadukkaista raaka-aineista, maukkaasta teestä, falafeleista ja appelsiinimehusta. Miinusta turhan yksipuolisesta ja niukasta valikoimasta hintaan nähden. 

Tällä hetkellä Turun parhaan brunssin saa mielestäni Bistro Juliennesta. Tutkimusmatka jatkukoon!

Mikä on teidän lempparibrunssipaikka?

Terveisin,
Katja

2 kommenttia:

  1. Mutta kun Pure on raakaruokapaikka niin ei heidän ideologiaansa oikein sovi croisantit tai paistetut kananmunat. Ja eikös hekin mainosta tuota lounaana mihin vain kuuluu tuo kakku/kahvi/mehu?

    VastaaPoista
  2. Jep en osaisi Puressa kyllä kuvitella kroisantteja, ja hyvä niin. :) Minun täytyy hakea paistetut kananmunani jostain muualta siis. Saattoi muuten olla että tuo oli jonkinlainen viikonloppulounas, henkilökunta puhui jotain brunssista ja siitä miten lounaaseen ei kuulu kakku, niin olin hämmentynyt. :D

    VastaaPoista